پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272296
ترديد تل آويو نسبت به هرگونه تجاوز نظامي به ايران/ آمادگي جبهه مقاومت براي نبرد طولاني با صهيونيست ها
تاریخ انتشار : 1403/07/22 10:27:16
نمایش : 50
اگرچه رژيم صهيونيستي مدعي شده که عمليات وعده صادق 2 را پاسخ خواهد داد اما ترس از يک جنگ فرسايشي با جبهه مقاومت تل آويو را نسبت به هرگونه تجاوز نظامي به ايران دچار ترديد کرده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از خبرنگار سياسي شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ پس از انجام عمليات وعده صادق 2 از سوي جمهوري اسلامي ايران در واکنش به اقدامات جنايت کارانه رژيم صهيونيستي در به شهادت رساندن اسماعيل هنيه در تهران و پس از آن شهادت سيد حسن نصرالله دبير کل حزب الله لبنان و سردار عباس نيلفروشان، موضوع پاسخ تل آويو به تهران، طي هفته هاي اخير به کانون توجه رسانه هاي منطقه اي و بين المللي تبديل شد.

جمهوري اسلامي ايران در حالي در تاريخ 10 مهر عمليات وعده صادق 2 را عليه مواضع مهم رژيم صهيونيستي انجام داد که علاوه بر رسانه هاي عبري، برخي مقامات ارتش رژيم صهيونيستي و سياستمداران آن نيز بر ضربات مهلک ايران به اسرائيل اذعان کردند اين اظهارات شکننده بودن ديوار دفاعي صهيونيست ها را علني کرد.

رژيم صهيونيستي اعلام کرد که حتما نسبت به اين اقدام پاسخ خواهد داد و مقامات کاخ سفيد نيز در اظهارات مختلف پاسخ تل آويو به حمله هوايي تهران را حق رژيم صهيونيستي اعلام کردند

از سوي رسانه هاي غربي مدعي شدند که سران آمريکايي و رژيم صهيونيستي در حال رايزني براي تعيين نحوه و چگونگي اين واکنش هستند با اين حال اما در سوي ديگر ماجرا، برخي سياستمداران غربي نسبت به تبعات واکنش تل آويو به حمله هوايي جمهوري اسلامي ايران، هشدار دادند.

روزنامه عبري زبان هاآرتص در گزارشي به نقل از مقامات اطلاعاتي رژيم صهيونيستي اذعان کرد: ايالات متحده هشدار شديدي را به اسرائيل نسبت به حمله تلافي‌جويانه براي عمليات موشکي ايران داده است. اسرائيل بايد دست از حملات تلافي‌جويانه بردارد و از آن‌ها دور بماند، البته نه صرفا به خاطر هشدار و اعتراض طرف آمريکايي، بلکه ايران توان نظامي يک جنگ بسيار طولاني را دارد و اسرائيل در برابر آن آسيب‌پذير است.

اين اظهارات به خوبي نشان دهنده ضعف رژيم صهيونيستي در ورود به جنگ طولاني مدت است. ساختار شکننده نظامي و اطلاعاتي رژيم صهيونيستي موضوعي است که مي تواند در ميانه راه جنگ زمينه ساز خستگي جدي نظاميان اسرائيلي و شهرک نشينان صهيونيستي را به دنبال داشته باشد در سوي ديگر ماجرا اما جمهوري اسلامي ايران با داشتن سابقه جنگ 8 ساله با رژيم بعث عراق نشان داده است که روحيه مقاومت و ايستادگي مانع از خستگي و عقب نشيني آنها در ميانه جنگ احتمالي خواهد بود.

شکست رژيم صهيونيستي در جنگ فرسايشي با جبهه مقاومت

به نظر مي رسد ايالات متحده آمريکا و سگ دست نشانده آنها در منطقه به اين مهم اذعان دارند که ورود به جنگ با ايران، حاصلي جز تبديل شدن آن به يک جنگ فرسايشي و ناتواني صهيونيست ها در ميانه راه ندارد.

به طوري که به نظر مي رسد آمادگي ايران براي جنگيدن از يک سو و مواضع قاطعانه علني و پيغام و پسغام هاي پشت پرده، از سو ديگر ، اسرائيل را به اين نتيجه رسانده که اگر به تاسيسات نفتي ايران حمله کند، تنگه هرمز بسته مي شود و اگر به تاسيسات هسته اي حمله کند، تهران از ان پي تي خارج خواهد شد.

از سوي ديگر اگر حملاتش تل آويو متوجه مقرهاي نظامي و اطلاعاتي  ايران شود، بدون شک هزار موشک بالستيک از سوي ايران براي اين دور از درگيري آماده شده است که مي تواند زيرساخت هاي صنعتي و انرژي سرزمين هاي اشغالي را مورد هدف جدي قرار دهد.

اين در حالي است که صهيونيست ها در جنگ يک ساله با غزه پس از عمليات طوفان الاقصي نه تنها دستاوردي به ارمغان نياوردند بلکه با مشکلات جدي داخلي مواجه شده است.

مطالبه و فشار افکار عمومي شهرک نشينان براي پيگري وضعيت اسراي جنگ 7 اکتبر، مهاجر معکوس از سرزمين هاي اشغالي و احساس ناامني از سوي شهرک نشينان، کمبود نيروي نظامي براي جنگ زميني همه و همه از موضوعاتي است که رژيم صهيونيستي را وادار به عقب نشيني کرده است.

اگرچه رسانه هاي عربي از بيانيه رژيم صهيونيستي مبني بر لغو مرخصي سربازان و افسران واحدهاي رزمي خبر دادند اما صهيونيست ها نسبت به هرگونه تجاوز به جمهوري اسلامي ايران در ترديد جدي به سر مي برند.

آنچه مسلم است، صهيونيست ها تاب جنگ طولاني مدت با جبهه مقاومت را نخواهند داشت اين درحالي است که جبهه مقاومت و ايران به عنوان اصلي ترين حامي آن براي نبرد طولاني با رژيم صهيونيستي از آمادگي کامل برخوردار است.

رژيم صهيونيستي به دنبال برون رفت از گرداب جنگ

ولي اسماعيلي، کارشناس مسائل سياسي در اين باره در گفتگو با دانا عنوان کرد: رژيم صهيونيستي در حال حاضر با چندين جبهه درگير جنگ است، مقاومت عراق، انصارالله يمن، حزب الله لبنان و گردان هاي القسام  از اين رو به دنبال برون رفت از گرداب خودساخته اي است که در طول يک سال گذشته درست کرده است.

وي اين را هم گفت که اخبار پشت پرده حاکي از اين است که کابينه صهيونيستي به شدت به دنبال راهبرد دست يابي به آتش بس است چرا که مي داند وارد شدن به جنگ با ايران ريسک بالايي را براي آنها به دنبال خواهد داشت و ايران مي تواند با در اختيار داشتن تنگه هاي مهم در منطقه فشار مضاعفي را به رژيم صهيونيستي در منطقه وارد کند.

آنچه مسلم است، جمهوري اسلامي ايران در طول چند دهه گذشته توانمندي‌هاي موشکي خود را ارتقا داده است و براي افزايش قدرت بازدارنگي باز هم اين  توانمندي‌هاي نظامي خود را افزايش خواهد داد و اين مسئله اي است که نه تنها رژيم صهيونيستي بلکه آمريکا و کشورهاي اروپايي نيز به آن اذعان دارند.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html